English EN Italian IT Romanian RO Spanish ES

Parodontologie

Boala parodontală este o afecțiune cronică de tip inflamator care se manifestă la nivelul țesuturilor de susținere a dintelui pe arcada: gingie, ligament parodontal, os alveolar.

Parodontologie IasiPrincipale cauze ale apariției acestei afecțiuni o reprezintă bacteriile situate în șanțul dintre gingie şi suprafața dintelui, calitatea slabă a țesuturilor și reacția anormală a sistemului de apărare al organismului. Toate acestea duc la afectarea și dezlipirea gingiei de pe dinte, ceea ce permite bacteriilor să intre în contact cu osul și să producă, în timp, resorbția acestuia și retragerea gingiei de-a lungul rădăcinii dintelui. Astfel dinții devin mobili și se pot pierde rapid.

Boala parodontală are o strânsă legătură cu starea generală de sănătate, evoluţia ei fiind influenţată de fumat, dar şi de o serie de afecţiuni precum:

• Boli cardiovasculare
  • Diabet zaharat
  • Obezitate
  • Ateroscleroză
  • Sindrom metabolic

Pentru tratarea bolii parodontale, folosim:

• Tratamentul Nechirurgical cu Laser – în prima etapă se va face detartrajul și periajul profesional. Acestea au scopul de a scădea numărul bacteriilor din cavitatea bucală și de a elimina tartrul. Urmează apoi chiuretajul subgingival, în care se introduc, între gingie şi dinte, instrumente fine cu ajutorul cărora se scoate infecția și tartrul din zona afectată. Pentru confortul dumneavoastră, această procedură se va face exclusiv sub anestezie locală. La final, zona tratată va fi spălată cu soluții antiseptice, iar la nivelul gingiei se vor aplica substanțe medicamentoase.
  • Tratamentul Chirurgical cu Laser – această procedură poate completa sau substitui metoda nechirurgicală. Procedura are același scop – acela de a curăţa zonele afectate de tartru şi ţesutul infectat din zonele inacesibile. Tot chirurgical poate fi suplinită şi lipsa osului sau a gingiei (prin adiţie osoasă sau grefe gingivale).

Se recomandă un consult medical de specialitate în cazul apariției următoarelor simptome:

• Gingii ce sângerează ușor la periaj
  • Gingii roșii, inflamate, sensibile
  • Respirație urât mirositoare care nu dispare la periaj
  • Puroi la nivelul gingiilor
  • Gingii desprinse sau retrase de pe dinți